Bodylicious
Jag kom på världens enklaste lösning på mitt problem med att inte kunna stoppa fötterna i ett par träningsskor och dra till gymmet. Träna hemma à la Bodylicious! Allt som krävdes var lite bra musik, tidtagarur, en yogamatta och självklart boken. Sedan var det bara att köra.

Jag valde att fokusera på ben, rumpa och mage och det blev en hel del olika övningar som var mycket bra förklarade och illustrerade av självaste Sofi Fahrman. Om jag skulle vara tvungen att välja en kändis som jag ser som min förebild så skulle det absolut bli henne. Hon verkar vara en så härlig person och jag älskar hennes stil, hennes blogg och hennes böcker. Speciellt den här som hon har skrivit tillsammans med Julia Fors. Den innehåller både kost- och träningstips och det är ingen bantningsbok överhuvudtaget utan bara sunt förnuft. Exempelvis är det tips på bra och fettförbrännande mellanmål, goda men nyttiga desserter, vad som är bra att äta innan och efter träning och vad man helst ska undvika att stoppa i sig om man vill ta hand om sin kropp på ett bra sätt.
Träningsdelen var också superbra med massor av effektiva övningar man kan göra var som helst och när som helst. Det finns även ett träningsschema man kan följa.

Den här boken är min bibel!

Här är exempel på några av de övningar jag gjort idag. Både jobbigt, delvis pulshöjande och samtidigt riktigt roligt.
 

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress