Rock of ages

Jimmy är iväg och spelar poker med en massa folk ikväll, så då passar jag självklart på att välja en film som han ändå inte vill se. Det blev "Rock of ages". Jösses vad bra! Mycket bättre än förväntat måste jag säga. Kända skådespelare som var med är t.ex. Malin Åkerman, Alec Baldwin, Catherine Zeta-Jones, Mary J. Blige, Russel Brand och Tom Cruise.

Tom Cruise i svart nagellack, långt hår, kajal och bar överkropp täckt med tatueringar är ju ingen vanlig syn direkt, så det är nästan värt att se filmen bara för den sakens skull. Men förutom honom som klockren rockgud så var övriga också väldigt bra och resultatet blev en riktigt bra musikalfilm. Jag gillar verkligen sådana här filmer där det är mycket sång, musik och dans. Man blir så glad av det på något sätt. Vad vore livet utan musik???


Men i alla fall så rekommenderar jag denna rulle. Som man hör av titeln så består ju musiken enbart av rock och i princip alla klassiska rocklåtar var med och framfördes av skådespelarna. Vem hade trott att man skulle få höra Tompan sjunga "pour some sugar on me" och x antal andra grymma rocklåtar? Inte jag i alla fall... I hemlighet diggar jag sådan musik. Det är nog pappas fel. Skulle varit kul att ha levt på den tiden rocken var riktigt stor och fått gå på någon bra konsert. Lär väl ha varit rätt maffigt kan jag tänka mig. Men jag får nöja mig med denna film istället. Inte helt fel det heller. Den får 4/5 poäng av mig!

cissi

Dom har ju den musikalen på chinateatern i stockholm nu där bland annat Johan Rheborg, Peter Magnusson och Joakim Cans är med! Sen är en som jag känner med och spelar Drew (huvudrollen), ett tips om du vill se filmen på riktigt! ;)

Svar: Åh vad häftigt! Vore ju kul att se :) har du sett den?
None None

cissi

Nej men vill verkligen! Ska boka biljetter så snart som möjligt! :) Den har fått sjukt bra recensioner av alla som har sett den iallafall :)

Svar: Ja jag läste lite om den nu och den verkar ju poppis! Skulle vara riktigt kul att se :)
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress