Mål är bästa motivationen

För mig är den bästa träningsmotivationen att ha mål att sträva efter och när de är satta så är det bara att köra. Efter åvarvet förra sommaren tappade jag helt suget att springa, men nu tack vare att jag sätter delmål som jag vet att jag kan uppnå så är mina intervallpass de träningspass jag ser fram emot allra mest varje vecka och det känns jättekul för jag älskar att springa. Finns ingen bättre känsla än att nå sina mål och göra framsteg. Därför sätter jag nu mål för varje träningspass och hittills har jag fixat varenda ett, vilket är konstigt egentligen. Förra veckan trodde jag verkligen att jag skulle dö efter att ha kört "vilan" på 10.0 och spurtarna på 12.0 i 50 minuter, men ändå överlevde jag att öka spurthastigheten till 13.0 idag. Där har vi beviset för att kroppen aldrig slutar att förvåna en. Mitt träningstips är därför att sätta små delmål på vägen till slutmålet. Det underlättar i alla fall för mig och ger träningen ett syfte.

Dagens kalorimål: 550.
Dagens distansmål: 10 km.
Dagens utmaning: öka spurthastigheten till 13.0.

Och resultatet blev:

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress