Intervallpass

Allt vad huvudvärk heter glömdes bort i samma sekund jag klev in genom dörrarna på Forever. Och mitt intervallpass gick sjukt bra. Det blev samma upplägg som förra veckan, alltså 10 minuter powerwalk som uppvärmning och sedan 2 minuter jogg på hastighet 10.0 varvat med 1 minut löpning på 12.0. Målet var att bränna 500 kalorier och det lyckades jag med, däremot missade jag milen med bara några ynka meter. Surt. Men jag kämpade in i det sista genom att hoppa över powerwalken på slutet och istället löpa i hastighet 14.5 ända in över mållinjen. Bra försök i alla fall och jag är grymt nöjd med att ha orkat intervaller i hela 50 minuter. Satsar på högre hastighet och att komma över milen nästa vecka!

Tips på återhämtning efter ett konditionspass är kokosvatten. Paulúns med smak av mango och passionsfrukt är riktigt gott och läskande.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress