Det viktiga mellanmålet
På senare tid har mellanmål blivit en grej för mig. Dels är det gott och nyttigt, men sedan tror jag också på att det är bra för kroppen att aldrig gå riktigt hungrig. I alla fall så känner jag att jag mår mycket bättre och är mycket piggare om jag äter en stadig frukost, en lättare lunch, ett litet mellanmål på eftermiddagen, en mättande middag och eventuellt någon frukt framåt kvällskvisten. Blodsockret hinner liksom inte dippa så pass djupt mellan målen att man blir hängig och grinig. Jag är tyvärr en sådan som blir rätt tjurig när jag blir hungrig och Jimmy pratade förut om att alltid bära med sig en "bitch-banan" som han kunde ge mig när jag börjar bli för gnällig. Ingen dum idé egentligen... Fast det behövs ju inte när jag är duktig med mellanmålen!

Det jag skulle komma fram till var i alla fall att just nu så provar jag ett nytt mellanmål. Tidigare har jag kört lättkeso med äppelbitar och lite kanel och det är hur gott som helst, men idag provar jag att byta ut äpplet mot en halv skivad banan och sedan strö över kanel, pumpakärnor och några valnötter. En väldigt lyckad kombo. Och ett perfekt avbrott från pluggandet som jag för övrigt strax är färdig med.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress