Att granska kritiskt
Ni minns kanske den didaktiska planering jag tjatade om förra veckan? Ett steg för att få betyg på den är i alla fall att kamratgranska andras planeringar, så alla har laddat upp sina arbeten i ett samtalsforum på Blackboard och så har man tilldelats två personer som man ska granska. Antar att det är en övning inför C-uppsatsen sista terminen sedan eftersom den ska granskas kritiskt både en och två gånger.
Det här är då vad jag pysslat med de senaste två timmarna. Alltså läst, kommenterat och laddat upp min respons till båda mina arbeten och det känns underbart skönt att ha det gjort. Vi har till fredag på oss och sedan får man en vecka på sig att fixa till sitt eget arbete innan det ska in till lärarna.
 
Måste säga att det känns riktigt jobbigt att behöva kritisera andra. Att ge positiva kommentarer är ju inga som helst problem, men just att sitta och peka ut svagheter på något som någon annan skrivit känns nästan lite elakt. Trist om den personen är jättestolt och nöjd över sin planering och så sågar jag den totalt... Jag känner mig i alla fall ganska nöjd med min insats och det blev både lite beröm och en del konstruktiv kritik. Bara att hoppas att ingen tar illa upp.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress