Årsresumé
Här kommer en sammanfattning av mitt 2013 i bilder. 
 
Januari
De första dagarna av året spenderades i Thailand. Sol, bad, drinkar och god mat. Alltid lika underbart!
Tillsammans med Sofia började jag i "Våran Kör", en kör där alla får delta och som sjunger på gehör till skillnad från många andra körer.
 Jimmy och jag bokade en lägenhet i PEABs nya byggprojekt, men valde senare att hoppa av (tur för det blev aldrig av pga att för få bokade!).
 
Februari
Bortsett från en mysig alla hjärtans dag med älsklingen så var februari en rätt tråkig månad...
 
Mars
I mars blev det mycket träning på Forever Träning & Hälsa...
 ...Och jag var med i tidningen för första gången på bra många år (med kören).
I mars infaller också min och hjärtats årsdag. 2 år tillsammans firade vi i år!
 
April
För att fira årsdagen åkte vi i april upp till huvudstaden, bodde på Berns och...
...såg musikalen Rock of Ages på Chinateatern. Otroligt bra! 
 
Maj
Maj bjöd på mycket löpning inför det kommande Å-varvet.
Det blev även en hel del luncher på Mary's café i det härliga vårvädret.
Dessutom så hade vi första konserten med kören.
Vi var bjudna på inflyttningsfest i Roxnäs. Minnesvärt av många anledningar! 
Och mamma och jag åkte upp till Stockholm och såg Beyoncé live i Globen. Mäktigt!
 
Juni
Juni månad började med sommarlov efter 5 härliga VFU-veckor.
Min äldsta syssling tog studenten så vi var självklart där och firade.
Följande vecka spenderades på Cypern med en massa sol och bad...
...och sedan var det bara att åka hem och springa Å-varvet. Jag tog mig i mål på 52 min och 37 s, lite av en besvikelse men ändå nästan 3 minuter bättre än 2012 så jag får väl vara nöjd. 
 
Juli
Jag köpte mig en pulsklocka och då började tävlingen mot mig själv. Hur hårt kan jag egentligen pusha mig?
Vi var i stort sett stammisar på Grappas uteservering hela sommaren.
Jag jobbade mycket också och fick uppleva mitt första strömavbrott i en matbutik. Creepy är bara förnamnet...
Vi var stammisar även i Sundbyholm. Mer glass och solande än bad dock.
Vi tog en ganska spontan tripp till Gotland som verkligen visade sig från sin bästa sida vädermässigt och...
...vi spenderade 4 dagar med att sola, bada, äta god mat och se oss runt både inne i Visby och runtom på ön.
Mitt hjärta fyllde år och min present till honom blev middag och hotellvistelse i Stockholm.
I samma veva var jag kattvakt åt världens bästa Felix.
Sist men inte minst så åkte jag och mannen till Kolmården. Mycket mysig dag!
 
Augusti
I augusti åkte jag och Amanda upp till huvudstaden för att hälsa på vår kära Rebecka.
Jag löpte som aldrig förr!
Största händelsen var utan tvekan att vi köpte lägenhet.
Kräftskiva är väl obligatoriskt i augusti.
Gamla lägenheten såldes...
Jag hoppade på ett militärbootcamp. Sjukt roligt och utmanande!
 
September
Den 12 september fyllde jag 22 år.
Xtremefit avslutades med strålande resultat. Jag är himla stolt!
 
Oktober
Det var svårt att komma tillbaka till gymmet efter 6 veckor med en militär som gav order, men jag kämpade på ändå. Preva introducerades på gymmet vilket underlättade en hel del.
Månadens höjdpunkt: Jag fick jobb i Eskilstuna kommuns vikariepool och jobbar numera som förskollärarvikarie.
 
November
I november hände det inte mycket... Men en trevlig kväll på Trädgår'n med Amanda och Ronja klämdes in.
Det gjordes även en dygnsresa till Ullared med Sofia.
 
December
Decembers höjdpunkt: FLYTT! Äntligen.
Julafton var också en av höjdpunkterna såklart. Mysigt att fira med familjen efter två jular utomlands.
 

Det var 2013 det. Tänk vad man hinner med på relativt kort tid ändå. Jag tycker att det har varit ett riktigt bra år såhär i efterhand. Flytten är helt klart det bästa, att få skapa något eget tillsammans med min kärlek. Himla underbart!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress