Xtremefit dag 6
Då var sista passet i vecka 2 avklarat. Med nöd och näppe. Fasen alltså, den där jädra uppvärmningen på ca 30 minuter blir bara jobbigare och jobbigare. Men det som är så fantastiskt är att man faktiskt redan märker resultat. På fystesterna klarade jag t.ex. ynka 3 riktiga situps (och jag vet egentligen inte om jag ens satte tekniken ordentligt på dem, så egentligen borde jag kanske ha skrivit en stor fet nolla på den övningen), men efter bara två veckor så fixar jag otroligt nog alla 35 stycken som uppvärmningen innehåller utan några större problem. Heja mig!

Andra halvan av dagens pass bestod av konditionsträning i olika former. Övningar som speedskater, jumping jacks, jumping jacks med en twist, sneda crunches och balansera på rumpan en aning bakåtlutad och sprattla med benen fick upp både puls och flås ordentligt. För att inte tala om tre omgångar burpees. Avslutningsvis blev det 1-2-3-armhävningar (instruktören skriker 1, 2, eller 3 i valfri ordning. 1 innebär utgångspostitionen för armhävningar, 2 är halvvägs ner och i läge 3 nuddar bröstet i princip gräset) som höll på att ta kål på oss allihopa. Grymt bra pass!

Vi fick förresten våra t-shirtar idag också så den ska invigas på måndag!
  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress