Xtremefit dag 2

Eftersom jag knappt har sovit nu på två dagar så kände jag att det var dags att göra något åt det innan jag blir tokig. Alltså gick jag och la mig efter att jag ätit samma post workout som igår och tagit en dusch. Blev väckt av att det ringde två gånger, men några timmar blev det ändå och nu känner jag mig betydligt mer utvilad.

Dagens Xtremefit-pass var jobbigt, men roligt, precis som igår. Första halvtimmen ägnades åt "uppvärmningen" som vi fick testa på igår. Den går ut på att vi springer fram och tillbaka mellan två koner (ganska långt avstånd) och när instruktören blåser i sin visselpipa så gör man 5 armhävningar. När man är klar fortsätter man att springa och nästa gång hon blåser gör man 5 situps. Sådär fortsätter det med rygglyft, upphopp, 1 minut plankan och 1 minut jägarvila. Därefter kommer man in i etapp två där man ökar på med dubbla antal repetitioner, högre tempo på löpningen och längre tid på de sista övningarna. I etapp tre ökas det på ytterligare och vid det laget är man ganska slutkörd. Till och med jag som springer mycket i vanliga fall flåsade som en jag vet inte vad.

Efter det fortsatte passet med att vi radade upp oss och körde en härlig blandning av övningar för bl.a. mage, axlar, armar och ben (allt från benböj till axelrotationer och bergsklättraren). 1-2 minuter per övning och med enbart den egna kroppsvikten. Mycket bra pass!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress