Mångalen
Jag kan inte ens beskriva hur bra det känns att ha sovit en hel natt och dessutom fått sovmorgon till 10! Gick upp då och käkade frukost samtidigt som jag kollade på filmen "Grown ups". Skönt med en lugn förmiddag, fast samtidigt saknade jag morgonpasset lite så jag längtar verkligen till imorrn när det är dags igen.

För övrigt så hittade jag den stora feta anledningen till att jag inte kunnat sova varken natten mellan söndag och måndag eller mellan måndag och tisdag igårkväll när jag var på väg hem från jobbet. Fullmåne. Jag tycker själv att det låter jättetöntigt, men det är helt sant. Det är alltid någon eller några nätter varje månad som jag inte kan sova, och när man sedan klagar så är det alltid någon som säger att det var fullmåne och att det beror på det. Läste något i tidningen om det också för inte så länge sedan, mångalen kallas det tydligen.

"Enligt Schweiziska forskare sover man sämre vid fullmåne och får humör därefter. I en nyskriven rapport som publicerades i ”journal of sleep research” bekräftar Schweiziska forskare att månen har betydelse över vår sömn och faktiskt framkallar något som skulle kunna tolkas som ett varulvsliknande beteende." 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress