Tandläkarbesöket
Jösses vilken pärs det är det här med tandläkarbesök! Bara att sitta i väntrummet gör mig toknervös och så får man ju självklart alltid sitta lite extra länge bara för det. Det var tur att min tandhygienist inte ville ta i hand när hon ropade upp mig som de brukar göra ibland, för mina för sjöblöta.

På plussidan: undersökningen tog bara en kvart. Mina tänder såg jättefina ut. Jag behöver inte dit igen förrän om ett och ett halvt år. Hygienistens hjälpande hand går i samma kör som mig så hon fick mig att slappna av litegrann.

På minussidan: det gör för jävla ont att skrapa bort tandsten mellan tänderna. Mitt tandkött var aningen inflammerat så om det inte blir bättre till nästa besök flyttas jag upp en prisklass. Röntgenbilderna, när ska någon uppfinna fotoplåtar som inte skär in överallt i hela munnen???

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress