Härlig helg i huvudstaden

Det är skönt att vara hemma, men gud vilken bra helg jag fick med min man i fina Stockholm! Kunde inte blivit så mycket bättre. Den enda delen av mig som inte mår så bra är fötterna eftersom vi gått så himla mycket under de här två dagarna, men det är smällar man får ta.

Vi bodde ju då på Berns Hotel och det var ett bra val. Lite dyrare än många andra alternativ, men det ligger centralt och bra, dessutom nästan vägg i vägg med Chinateatern så det var väldigt smidigt.
En god trerätters på Bistro Berns inledde vår lördagkväll och sedan blev det kvällens höjdpunkt, musikalen Rock of Ages. Den var hur bra som helst och jag kan verkligen rekommendera alla att se den oavsett om man gillar musikaler eller inte för det var en väldigt humoristisk och rolig tolkning, snyggt gjort och jättebra sång, musik och skådespeleri. 5 av 5 får den av mig i betyg. Grymt bra! De hade ändrat lite jämfört med filmen, men det var bara bra. Om det inte var så dyrt skulle jag velat se den igen...

Resten av kvällen ägnade vi åt att kolla in delar av Stockholms uteliv. Hotellet bjöd på VIP-band till flera nattklubbar vid Stureplan så vi var först på Ambassadeur, därefter Sturecompagniet och sist på Berns. Sjukt smidigt att bara glida förbi de långa köerna och slippa betala inträde. Sammanfattningsvis en kanonkväll!

Dagen idag bjöd på en perfekt hotellfrukost, massa shopping och sedan hemresa. Borta bra men hemma bäst som det heter.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress