Du gör mig galen
Jag och mamma var ju på bio igår och såg filmen "Du gör mig galen" eller "Silver linings playbook" som den egentligen heter. Om någon hade stoppat filmen efter en halvtimme och frågat vad jag tyckte om den så skulle jag nog inte ha rekommenderat den, men det var en sådan film som bara blev bättre och bättre ju längre den gick och när eftertexterna började rulla så blev slutbetyget riktigt bra. 

Utan att avslöja för mycket så handlar den om en kille som kommer på sin fru med att vara otrogen och totalt flippar ur så att han hamnar på psyket i 8 månader. När han kommer ut är han besatt av att få henne tillbaka och på en middag hos ett par vänner träffar han Tiffany som också är lite knäpp sedan hennes man dött. De gör en deal att hon ska hjälpa honom att få tillbaka frun mot att han hjälper henne med en danstävling. 
Den var som sagt lite mörk där i början, men sedan blev den riktigt rolig så jag kan absolut rekommendera den.

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress