Ny kurs
Idag hade vi introduktion i kursen "Estetik och estetiska lärprocesser i förskolan" och den verkar faktiskt riktigt intressant. Vi pratade mycket om att barns främsta uttryckssätt är i estetisk form och om att skola och undervisning dumt nog är utformad på ett sätt som hindrar barn från att få utlopp för sin fantasi och kreativitet. Resultatet blir att vi utbildar bort kreativiteten genom att inte ge tillräckligt med utrymme för estetiska aktiviteter.
Skönt med en kurs som man ser meningen med till skillnad från naturvetenskapen igår där man mest satt i 6 timmar och undrade vad i helvete man gjorde där...

Tack vare Jonna så fick jag också min andra bok från förra läsåret såld idag. Det behövs rensas ur lite innan man drunknar i böcker, så jag har sorterat och valt ut de som jag vill spara och så ska jag försöka bli av med resten.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress