Resultatet av all min träning

Hur härlig är inte känslan när allt träningsslit man utsätter sig för ger utdelning? Från att bara ha tränat kondition i ungefär hela mitt liv så har jag under det senaste året hittat tjusningen med ett tufft styrkepass och kört minst 2-3 gånger i veckan utöver mina 2-3 konditionspass. Samtidigt har mina armar och axlar gått från att vara smala och taniga till att se ut som de gör idag. Även ryggen har börjat få lite muskelkonturer, sakta men säkert. Underbart!

På dagens bodypump maxade jag på rygg genom att lägga på 2 kg extra på stången till frivändningarna, biceps 1 kg extra på vanliga biceps curls och axlar genom att lägga på 2 kg extra på stången som används när man gör press mot taket samt valde hantlar som var 1 kg tyngre än de jag brukar använda. Väldigt nöjd med min insats och svetten som rann och alla skakande muskler är väl bevis nog.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress