God mat!

Åkte och jobbade mina fem timmar efter marknaden och nu är jag mätt och belåten efter en mysig middag med min fina.

Kvällens mat blev marinerad fläskfilé med rotfrukter och fetaost i ugn. Det första jag gjorde imorse var nämligen att gå upp och blanda i ordning marinaden, som man då gör från scratch, och skiva upp köttet för att sedan låta det ligga och gotta till sig under dagen. Skönt att ha det gjort så det bara var att hacka rotfrukter och grönsaker och lägga alltihop på en plåt efter jobbet. Hemskt smidigt med maträtter där allt tillagas tillsammans i ugnen. Och SÅ GOTT (har självklart fått receptet av mamma).

Lägg förresten märke till att mina fintallrikar åkte fram denna lördagkväll. Det händer bara när det är lite extra bra mat! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress