Eksem

Vi fick sluta skolan redan klockan 12 idag, så jag hann ner en sväng på stan för att handla schampo och mildison till mina eksem. Det spelar verkligen ingen roll hur mycket jag dränker kroppen i hudkräm efter varje dusch nu när det är så torr luft för jag får ändå de där små torra fläckarna som kliar lite till och från. Det blir liksom antingen som små små röda prickar eller ibland en liten fläck som bara är torr men inte egentligen syns. Det var i och för sig hundra gånger värre när jag var liten så det är ju skönt att det avtagit, men jobbigt när det kliar. Värst är det i armvecken så nu ska jag gnugga in dem rejält med salva. Upptäckte att min gamla gick ut i datum i september 2010 så det är kanske inte konstigt att den inte har hjälpt speciellt mycket...

Förutom till eksem så är förresten Mildison även bra mot insektsbett och solsveda, så den kan ju vara bra när man åker utomlands.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress