Upp till bevis!
Jimmys mormor tipsade om en huskur som ska hjälpa mot förkylning och tydligen tycker Jimmy att det brukar hjälpa så jag ger det väl en chans, även om det bästa kanske hade varit att prova den redan i söndags när jag började få ont i halsen. Bättre sent än aldrig kan vi ju hoppas... Man ska i alla fall lösa upp salt i varmt vatten och sedan gurgla det. Tanken är väl att saltet ska döda bakterierna i halsen, men jag vet som sagt inte hur effektivt det blir när förkylningen redan satt sig i näsan.
Vi får se helt enkelt. Jag har gurglat tre gånger nu (utan att kräkas vilket Jimmy hade skrämt upp mig med att man kunde göra!), så vi får se om det hjälper. Nästäppan försvann i alla fall direkt så det är ju alltid något. Tänkte prova en gång till på eftermiddagen och ännu en gång senare ikväll. Spännande att se om det gör någon skillnad.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress