Osötat bröd

Jag hittade osötat bröd när jag var och handlade och tänkte att det kan ju vara trevligt med lite omväxling och inte bara behöva käka knäckebröd jämt. Sedan jag slutade äta bröd på morgnarna så får jag så himla ont i magen när jag väl gör det, som t.ex i lördags när vi åt ciabatta till frukost och jag hade ont ända till kvällen. Då inser man ju tyvärr verkligen hur dåligt det är för kroppen att äta vitt bröd.. Så det får bli knäcke numera.
Men de här fullkornsrågbitarna var helt okej de med faktiskt, om man gillar riktigt mörkt bröd. Det blir ju lite kompakt och nästan lite torrt och hårt när det är så mycket råg och fullkorn i, men jag gillar det. Jag har ganska lätt för att intala mig själv att saker är goda för att de är nyttiga och till slut lär man sig äta det. Jag tyckte inte alls om havregrynsgröt när jag var yngre men nu äter jag ju det dagligen och tycker till och med att det är gott. Plus att det känns så mycket bättre efteråt när man har valt det nyttiga alternativet.

Det fick helt enkelt alltså bli köttsoppa och en fullkornsrågbit med ost till lunch för mig idag. Väldigt mättande, tro det eller ej.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress