Första gympasset

Min förmiddag ute i förskolan var lika underbar som jag trodde att den skulle bli. Jag trivs så himla bra där! Himla synd att jag har så långt kvar i skolan för jag vill börja jobba NU! Men den som väntar på något gott...


Efter lunch åkte jag hem och drog på mig träningskläderna och cyklade till Forever för mitt första egna gympass. Jag tyckte att det gick rätt bra faktiskt. Jimmy hade ju visat mig lite maskiner och hjälpt mig så jag valde ut ett par muskelgrupper som jag kände behövde få sig en omgång. Det blev mage, biceps och ben och såhär såg passet ut på ett ungefär:
-20 min uppvärmning på crosstrainer.
-3x12 benlyft som tränar magen
-3x2 min plankan med pilatesboll
-3x12 leg curl som tränar framsida lår
-3x12 biceps curl (maskin)
-3x12 benböj (maskin)
-3x12 leg curl som tränar baksida lår
-3x20 benkast (med Peter)
-3x12 biceps curl med skivstång
-20 min cykel
-5 min stretch

Ganska långt pass och flera olika övningar på vardera muskelgruppen. Ungefär två timmar tror jag att det tog. Superkul!

Jag fick även ett startkit med skopåse, t-shirt, vattenflaska och ett nyckelband när jag gick därifrån. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress