Det går trögt...
Det här med att plugga verkar inte vara min grej för tillfället. Min hjärna har redan tagit semester och stuckit iväg till värmen i Thailand tror jag. Den ligger under ett parasoll på stranden med en enormt fruktig och exotisk drink i ena handen och en spännande bok i den andra, samtidigt som den känner doften av saltvatten och hör vågorna slå in mot strandkanten.
Och här sitter jag vid köksbordet i kalla Sverige med papper och böcker utspridda runt mig, en grå och mulen himmel utanför fönstret, ett tunnt snötäcke på marken och en halvfärdig och helkass hemtenta framför mig. Och två till som inte ens är påbörjade och som jag bara har några få dagar på mig att skriva klart och lämna in. Låter kul va? Ingen som vill byta? Nej jag trodde inte det heller...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress