Vinterresan bokad!
De senaste veckorna har jag tampats med ett riktigt i-landsproblem. Boka thailandsresa inför vintern eller inte? Vilket problem va? Herregud. Saken är den att Jimmy har tjatat på mig om att åka till Thailand i princip sedan den dagen vi kom hem där i slutet av december, men jag har varit skeptiskt eftersom jag inte vet hur mitt schema i skolan kommer att se ut. Dessutom är det ju inte direkt billigt heller om man säger så...

Men när jag fick höra att det var fler i klassen som planerade/redan hade bokat resor så tänkte jag att då kan ju lika gärna jag också göra det. Det värsta som kan hända är väl att jag missar en tenta och då får jag väl ta smällen och göra en omtenta. Om man tänker efter så är det ju faktiskt nu jag kan åka för sedan när studierna är över och man börjar jobba så är ju risken att man inte kommer att ha tillräckligt med semesterveckor för att kunna göra det. Bäst att passa på alltså! :)

Vi åker i december och det blir en kombinationsresa, vilket betyder att vi flyger till Phuket och bor första veckan på Karon beach, sedan tar vi båt till Krabi och bor en vecka i Aonang och sedan åker vi tillbaka till Phuket och spenderar en vecka på Kamala beach innan vi flyger hem till Sverige igen. Yes ni läste rätt, 3 weeks it is! Det bästa är att vi bara betalar någon tusenlapp mer än förra året och för det får vi en hel vecka till och så får vi ju se mycket mer eftersom vi åker runt lite. Kommer bli så himla bra! :)

200 dagar kvar till avresa och här ser ni bilder på de hotellen vi valt! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress