Myskväll med min gamle far
Jag flydde fältet igårkväll när några av Jimmys kompisar kom över för att spela poker. Jag köpte med mig lövbiff och potatisgratäng och åkte hem till pappa och kissen som hade huset för sig själva eftersom både mamma och lillbrorsan jobbade till klockan tio. Det blev en trevlig kväll med lite matlagning och sedan middag framför tvn. Vi började titta på en film som hette "Setup" med Bruce Willis, men den var så deprimerande och dålig så vi bytte till Victoria-firandet när det började. Betydligt roligare att se på faktiskt!

Framåt halv elva kom övriga familjen hem och sedan ringde Jimmy någon gåg efter tolv, så då åkte jag och hämtade upp honom plus två till och körde dem till donken för lite nattmat. Fint att tjäna 200 kr på att skjutsa hem folk! ;)

Den här tjusiga tupperwareburken har varit med om mycket ska ni veta! Det här var min och lillebrorsan har en likadan fast grön och dem åt vi alltid godis och chips ur när vi var små knattar. Jag kommer speciellt ihåg fredagskvällarna när vi bastade med pappa och hade var sin burk med grillchips med oss som vi satt och mumsade på i värmen, och sedan gick vi ut när det blev runt 40 grader för då tyckte vi att det blev för varmt och så tog vi med oss våra chipsburkar och kollade på disneytimmen på tv istället. Det kändes minst lika rätt att äta ostbågar ur den igår som för 15 år sedan! ;)  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress