Madonna på Ullevi (MDNA TOUR)
Nu så har jag lyckats få in de få bilder jag tog från gårdagens konsertkväll. Vi började med lite kalla drycker i kvällssolen utanför vårt hotell, Hotell Mölndals Bro, och sedan tog vi taxi bort till Ullevi som låg hyffsat nära. Efter en stunds letande hittade vi en restaurang i närheten så där blev det lite grillad entrecôte och rödvin innan det var dags att promenera till arenan vid kl. 20. Jag är rätt nöjd med mig själv som lyckades kriga till mig så bra platser (nedersta raden i övre sektionen precis i mitten av ena långsidan) där vi såg hur bra som helst och dessutom inte hade några människor framför oss som kunde skymma sikten. :)

Martin Solveig var förband, eller vad man nu ska kalla det när det är en DJ? Förartist kanske passar bättre. Han spelade kl. 20.30-21.30 ungefär och sedan blev det en lång jobbig väntan innan självaste Madonna äntrade scenen vid 22.30. Tror aldrig någonsin jag har haft så ont i rumpan som av alla de timmarna på de där jädra plaststolarna! :(

Själva konserten var faktiskt riktigt bra, och då är jag ändå inget fanatiskt Madonna-fan. Början var lite sisådär, men när det väl kom igång så var det grymt med mycket coola effekter och allt sådant. Väldigt påkostad show. Hon kallas ju liksom inte "Queen of pop" utan anledning! ;)

Här kommer ett litet bildregn från kvällen:

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress