Glasskross
Tuff dag på jobbet. Blev inringd så jag fick komma in och börja lite tidigare och kom nyss hem, alltså jobbade jag 9-17 istället för 9.30-14 som är min ordinarie tid.

Inte nog med att det blev en lång dag, utan självklart skulle det gå extremt illa också. Hade lantrunda och stod lite snett vid en brevlåda precis vid ett träd och när jag börjar åka därifrån så kom postbilen från ingenstans så jag skulle vara schysst och backa undan. Vad jag inte förutser är att den jäkla automatbilen inte börjar rulla sakta bakåt som jag tänkt mig, utan först händer ingenting och sedan rycker den till och tar ett skutt bakåt, så pass snabbt att jag inte hinner vrida ordentligt på ratten. Pang sa det när en av sidobakrutorna träffade antingen något utstickande på trädet eller brevlådan, lite osäker på vilket. I alla fall så blev varje millimeter av rutan täckt av små sprickor och en stund senare sprängdes den helt och hållet. Inte mycket annat att göra än att ta en spade och hacka loss allt glas och sedan köra vidare.
Jag fick senare veta att just den bilen varit smått otursförföljd den senaste tiden, så det var ju himla bra att jag som redan råkat ut för att bli påkörd av en traktor och fått punktering fick den...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress