Välplanerat
Jaha, då har man gått upp klockan kvart i åtta, duschat, ätit frukost, gjort sig iordning och gått till skolan bara för att sitta där och tycka det är lite underligt att ingen i klassen gått förbi mig där jag satt innanför entrén. Insåg sedan att det stod kl. 13.15 på schemat och inte 9.15 som jag skrivit in i min kalender. Kul... Så det var bara att traska hem i regnet och blåsten igen.
Toppen på isberget är att dagens föreläsning ska hållas av en annan lärare än de vi brukar ha och vi har inte fått någon information om i vilken sal den ska vara. Inte ens vår vanliga lärare vet och han kan visst inte få tag i den andra gubben. Så vad gör man? Går dit och hoppas på att hitta rätt eller stannar hemma och antar att det är inställt eftersom vi inte har hört något? Svårt val. Får kolla hur alla andra ska göra. Jag har nämligen ingen lust med en onödig regnpromenad till på en och samma dag. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress