Thailand 15/12-30/12 2011
Nu tänkte jag berätta om mitt intryck av Thailand. Först och främst kan jag ju bara säga: ÅK DIT! Det är så himla vackert och absolut ett ställe man måste åka till någon gång i livet.

Vi var ju på Phuket, närmare bestämt Kamala Beach och betalade ca 20000 per person för två veckor. Det var värt varenda öre. Maten är underbar, människorna jättesnälla och trevliga, vädret kanon och naturen är så vacker så man kan nästan inte fatta det. Jag satt verkligen med öppen mun när vi åkte på båtutflykt och fick se flera fina öar. Det är så himla häftigt att se det i verkligen och inte bara på tv och fotografier. Tyvärr är utflykterna väldigt turistanpassade och det är folk överallt på de ställen man åker till, så vill man slippa det så ska man nog hyra en egen båt med förare och åka runt så man kommer undan det värsta. Men det var roligt att se och uppleva iallafall.

Vi åkte också in till Patong som är en lite större stad på Phuket och det var också en upplevelse. Mycket fart och fläkt men jag skulle aldrig vilja bo på ett hotell i det området. Lugna Kamala kändes verkligen som ett paradis i jämförelse.

På fredagar anordnades en marknad precis utanför hotellet så den hann vi gå på en gång. Det var vänliga thailändare som sålde både det ena och det andra överallt, mest kopior såklart, men ändå väldigt roligt att gå runt och kolla på allt och handla lite. Jag tror varenda försäljare och taxichaufför där nere frågade om vi var på smekmånad, gifta eller hade barn så efter två veckor var man lite småtrött på de frågorna.

Näst sista dagen fick vi för oss att vi skulle åka bort till Bangtao Beach och se hur det såg ut där. Det fanns ett annat sunwing-hotell där så vi åt lunch på deras restaurang och solade och badade lite. Den stranden är 8 km och Kamala bara 2 km så det var lite skillnad. Frågar ni mig så är Kamala mycket finare men det är väl en smaksak.

Hade jag inte bränt mig och behövt en kortisonkur efter ungefär halva resan så hade det absolut blivit fler utflykter, men nu blev det som det blev och vi är nöjda ändå. Rekommenderar er defintivt att åka till Thailand om ni aldrig varit där och för oss blir det nog många återbesök! :)


Hotellområdet
Hotellområdet

Bamboo Island
Bamboo Island
Monkey Beach
Camel rock
Maya Bay
Phi Phi Island
Patong
Bangtao Beach
Elefant på Bangato Beach
Skulptur till minne av tsunamin 2004, Kamala Beach


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress