Gott nytt år!
Jag är trött. Inte så lite heller. Om ni funderar på att resa bort för att komma hem natten till nyårsafton och sedan ha över massa folk på middag på kvällen så kan jag säga på en gång att det är ingen bra idé. Hela dagen blev ett enda stressmoment med saker som skulle fixas och ställen som skulle åkas till, och då ska tilläggas att i princip all mat redan var förberedd av gästerna.
Kvällen blev iallafall toppen. Tjejerna kom över vid fyra och därefter ockupperade vi badrummet i över två timmar eftersom alla skulle sminkas, hår skulle lockas, kläder skulle på osv.
Lite senare kom resten av folket och vi var till slut 11 pers som skulle äta. För oss tjejer blev det en väldigt skön kväll eftersom killarna tog på sig allt som hade med dukning, matlagning, servering och disk att göra helt frivillgt. Det bjöds på toast skagen, potatisgratäng med baconlindad kycklingfilé och sist frozen cheesecake. Allt var supergott så det kunde inte ha blivit bättre. Vet dock inte hur vi tänkte när vi räknade ut mängden mat som skulle behövas för det blev så mycket över så vi får väl matlådor i en vecka minst! Synd att jag är så makalöst trött på kyckling att jag nästan blir illamående bara av att tänka på det. 16 dagar i rad är några för mycket...

För att återgå till nyåret så blev det lite spel och sådant innan vi gick ner till ån för att se på fyrverkerierna och dricka champagne. Mycket trevlig kväll och idag fick man vakna upp med en härlig huvudvärk. Tur att det finns alvedon så man ändå orkar pallra sig iväg till jobbet. (Observera att jag faktiskt hade tagit semester idag men ändå fick en jobbtid.) 

Nu blir det chips, dip och film för mig och Jimmy. Bra avslutning på årets första dag! :)




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress