Äntligen har böckerna kommit!
Igår fick jag äntligen mitt paket med studentlitteratur som jag beställt från Bokus. Efter över en veckas väntan, så det var inte en dag för tidigt! Visst förstår man väl att det tar lite längre tid nu när det är början på en ny termin och alla studenter ska ha böcker, men samtidigt kan jag väl kanske tycka att man borde vara lite förutseende och ta in massor med folk under de veckor man vet att det kommer att bli mycket. Man klarar sig faktiskt inte utan böckerna tyvärr...

Men nu har jag dem tack och lov, och vips så blev det väldigt mycket att göra. Jag hoppade faktiskt över eftermiddagens föreläsning eftersom den inte skulle ha något att göra med det vi jobbar med för tillfället. Istället har jag varit hemma och sträckläst en bok som heter "Vygotskij i praktiken". Låter ju urtråkig men den är faktiskt sjukt intressant. Det jag hunnit med hittills handlar om rum och vad de har för betydelse för lärande, t.ex så uppmuntrar vissa rum till barns lärande och utveckling medan andra kan begränsa det. Samspel och verktyg är också något som tas upp hela tiden eftersom även det har stor betydelse för utvecklingsmöjligheterna.
Jag tror det här är den första skolboken någonsin som jag faktiskt fastnat för och som jag verkligen vill läsa! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress