Mysteriet på Greveholm

Tisdag idag och jag har ingen skola, så det är bara att hugga in på de härliga hemtentorna. Ångesten bara växer och växer... Men tanken med dagen är att jag ska börja lite smått nu så att jag kommer igång, sedan tänkte jag träna kl 12 och efter lunch och dusch så blir det väl att skriva några timmar till. Jag har verkligen ingen lust alls, men det måste ju göras förr eller senare.

Min väckarklocka ringde 8 och då gick jag upp och gjorde i ordning vörtbröd med julskinka som jag köpte igår när jag var och handlade. Ett litet undantag från min vanliga grötfrukost. Är det juletider så är det. Passade samtidigt å att kika på de 3 första avsnitten av årets julkalender. Peppar, peppar så tycker jag det är ganska bra. Jag älskade "Mysteriet på Greveholm" när det gick när jag var liten och den här versionen påminner väldigt mycket om originalet. Det ena spöket är ju till och med samma! Kanske det andra också, men jag vet inte för den rösten kände jag inte igen...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress