Myggbett

Den enda fördelen jag kan komma på med vintern hemma i Sverige är att det är myggfritt. Jag har dock klarat mig rätt bra från myggen här nere genom att alltid ha balkongdörren stängd för att slippa få in de små odjuren. Det blev något enstaka första veckan när vi var i Karon, men annars har jag inte fått ett enda fram tills häromkvällen när vi satt ute och spelade kort i mörkret och jag glömde ta på mig hotelltofflorna. Resultatet av den kvällen blev att en eller flera myggor kalasade på min vänsterfot och där finns nu fem stora och feta bett som höll på att driva mig till vansinne i natt. Det måste vara någon form av muterade kryp för betten kliar så fruktansvärt och efter att jag kliat med en handduk igårkväll så blev det vätskefyllda blåsor på toppen av dem. De får gärna försvinna nu innan jag blir tokig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress