Laem Sing, panikångest och marknad

Rubriken sammanfattar dagen rätt bra. Vi tog en tuk-tuk till Laem Sing Beach som ligger ganska nära och var där några timmar. En väldigt liten men mysig strand där vi solade, badade, lunchade och drack kokosnötdrink. Trappan ner till stranden var dock det värsta jag har varit med om i hela mitt liv! För det första var den snirklig, för det andra var det hur lång som helst och för det tredje så lutade trappstegen nedåt, var ojämnt breda och vissa var superhöga. Utan att skryta så anser jag väl att jag är skapligt vältränad och ändå rann svetten, jag flämtade som om jag sprungit ett och var tvungen att pausa och samla kraft på halva vägen för att orka resten. Jisses alltså...

När vi kom tillbaka gick vi ner till Kamala beach för att bada och äta glass innan det var dags att gå tillbaka till hotellet och duscha. Jag skulle även skicka in min hemtenta till urkund eftersom mamma och lillebror skulle gå till skolan och lämna in papperskopian åt mig och det är här panikångesten kommer in i bilden. Jag kom nämligen inte in på min studentmail, blackboard eller studentportalen. Jag har haft problem med lösenordet ända sedan jag var tvungen att byta det i början av den här terminen och blandar ihop vilka tecken som ska vara stora och vilka som ska vara små, men nu gick det verkligen inte hur jag än försökte. Det slutade med att jag satt med datorhelvetet i lobbyn och storbölade. Lagom pinsamt. Som tur var löste det sig tack vare en hjälpsam människa som svarade i telefon på MDHs helpdesk.
Jag kan ju tillägga att jag har en förmåga att få rejäla humörsvängningar när jag är hungrig och det har uppenbarligen min man snappat upp för han gick iväg och köpte en snickers åt mig medan jag pratade i telefon. Tror den snickersen räddade resten av min dag faktiskt.

Fredag betyder lokal marknad här i Kamala och för oss innebar det en massa shopping. Jimmy köpt "bara" 10 pikétröjor och 13 t-shirts och för mig blev det de saker ni ser på bild här under. Jättefina behåar för 25kr styck, nagellack 12kr styck, plånbok 25kr och så byxor och två linnen. Mycket nöjd med mina inköp.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress