Freedom beach
Vår lilla utflykt igår gick som sagt till Freedom beach som inte alls ligger långt från Karon där vi bor. Jag tror faktiskt inte att det tog mer än 10 minuter att åka med longtailbåten... Men det var skönt att komma iväg lite och se något annat än stranden nedanför hotellet. 

Freedom beach sägs vara en av de finare stränderna här på Phuket och det var verkligen vackert. Det ligger lite avskilt och man kan faktiskt bara ta sig dit med båt, så det var inte speciellt mycket folk. Det uppskattades eftersom det vissa dagar kan vara sjukt mycket folk på Karon beach. Tror snart att jag pratar flytande ryska för det är verkligen ryssar överallt här känns det som! Tyvärr är ryska inte det vackraste språk jag vet heller... Det låter så aggressivt.
I alla fall så kom vi rätt tidigt till Freedom beach och det var nästan folktomt då så vi passade på att fota lite och sedan blev det sol och bad för hela stranden. En mysig liten restaurang med utsikt över stranden fanns det också så vi fick i oss lite lunch som tur var.
Sedan framåt kl 15 så packade vi ihop och gick ner till vår båt för att åka hem. Jag fick nästan lite dåligt samvete när jag insåg att thaigrabbarna faktiskt väntade snält under de 6 timmar vi var där och sedan körde oss tillbaka. Jag hade kanske trott att de skulle åka iväg på annat så länge med tanke på att vi bestämde redan innan att vi skulle åka hem kl 15, men icke. En mysig dag hade vi i alla fall helt klart!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress