Femtio nyanser

Lata dagar på stranden innebär mycket läsning och för tillfället är jag mitt uppe i Fifty shades-trilogin som alla snackar om. Jag läste ut den första delen på julafton och nu har jag kommit ungefär halvvägs i del två. Ganska svårt att lägga ifrån sig den faktiskt, fast jag vet inte riktigt vad jag tycker om dem egentligen. Eftersom jag har svårt att sluta läsa så tycker jag uppenbarligen att de är bra, men jag hade nog inte riktigt fattat exakt hur mycket snusk de skulle innehålla. Väldigt detaljerat snusk dessutom. Det får mig att fundera lite på hur de har tänkt göra nu när de ska filmatisera böckerna... Känns som att det kommer att bli barnförbjudet.

En grej som dock stör mig till vansinne är den extremt usla svenska översättningen. Ett eller ett par fel kan man väl ta i en bok, men när det är på gränsen till ett eller ett par fel per sida så blir det faktiskt lite jobbigt att läsa. Korrekturläsning innan man trycker en bok är nog att rekommendera... Men storyn gillar jag. Tvåan är riktigt spännande just nu, så jag längtar till morgondagen och stranden så jag får fortsätta.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress