En dag
Härligt nog så har jag semster ett litet tag till innan det är dags att köra igång med jobb och skola igen. Vaknade vid åtta när Jimmy gick till jobbet idag så då blev det en lång powerwalk i höstvädret och sedan har jag betalat räkningar, tvättat en maskin, ätit en nyttig frukost och kikat på filmen "One day". Jag läste boken av David Nicholls när vi var borta så jag var ju mer eller mindre tvungen att se filmen nu efteråt. Man får följa två personers liv från 1988 till 2011, men det är alltid den 15 juli vilket gör att det blir lite hoppigt beroende på hur mycket som har hänt i deras liv från ett år till nästa. Boken var verkligen jättebra, så den rekommenderar jag. Filmen var väl också bra men inte alls i klass med boken tyvärr. Som vanligt med andra ord.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress