Zumba
Lång skoldag idag, först föreläsning 9-12 och sedan åkte jag hem och åt lunch. Känns inte som att plånkan blir så glad om man äter ute varje dag. Dagens upptäckt blev dock att det blir lite tajt att hinna åka hem, laga mat, äta och åka tillbaka på en timma. Tur att jag valde enkel mat, pasta med baconsås, för annars hade jag aldrig hunnit. Dessutom varvar man ju ner och slappnar av direkt man kommer hem, så det var lite knasigt att behöva åka tillbaka igen.
Alla i min studiegrupp kom överrens om att ta med matlåda till imorrn för att slippa åka därifrån. Smart att de har flera olika rum med kylar och mikrovågsugnar på campus.

På eftermiddagen hade vi grupparbete där vi skulle diskutera runt en bild och sedan presentera vad vi kommit fram till för en annan grupp. Sist men inte minst så fick vi info om vår första riktiga uppgift som vi kommer jobba med från och med nu.

Efter skolan bytte jag snabbt om och åkte till Gympozz för att prova på Zumba. De satsar verkilgen på Gympozz nu, så det är väldigt mycket nya pass. Zumba var väl inte riktigt min grej kanske, men kul att ha provat. Jag tyckte det var svårt, mycket salsa-steg och så, och försök få en svensk att skaka rumpa så som den colombianska ledaren gör! Inte helt lätt. Lite svettiga blev nog alla så det kändes ju att man rört på sig, men jag gillar det där när du är så utmattad att du nästan vill lägga dig ner och spy. När varenda muskel i kroppen skriker och man är blöt av svett. Jag säger bara en sak: BODYATTACK!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress