Sol, bad och dumma människor?

Till frukosten idag så kollade vi på den nya serien "Sol, bad och oroliga föräldrar" som sänds på kanal 5. Vilken skitserie! Man följer några ungdomar som för första gången reser utomlands med sina kompisar, föräldrafritt alltså. Fast inte riktigt eftersom föräldrarna är så oroliga att de också åker för att hålla koll på sina barn i smyg. Frågan är om man verkligen vill se sin son ta tiotals shottar i rad, dansa runt en strippstång och trä kondomer över huvudet? Eller se sin dotter hångla upp sin tjejkompis, bjuda hem okända killar till hotellrummet och andas in lustgas ur ballonger?

Det enda man satt och tänkte medan man såg programmet var att de där ungdomarna var så sjukt blåsta och mest av allt pinsamma. Jag skämdes faktiskt av att se dem. Men mest tyckte jag synd om föräldrarna. Jag skulle dö om jag såg mitt barn hålla på som de gjorde i programmet. det är väl en sak att festa och ha kul, men det de gjorde var ju enbart att skämma ut sig...

Såklart var de ju i Ayia Napa, partyplatsen nummer 1, där Jimmy och jag var i juni. Lite roligt när man kände igen ställen, till exempel stranden, Nissi Beach, och hoppklippan en kille hoppade ifrån. Längtar tillbaka så det bara skriker om det! :)


På hoppklippan vid Nissi Beach :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress