Ica student
Sitter och rensar min plånbok för att kunna lägga i allt i min nya lilla som jag fick av mamma och pappa i födelsedagspresent. Den är som sagt liten och egentligen bara för kort, men just den här modellen hade även plats för sedlar, vilket kan vara bra ibland. Jag har tröttnat på min gamla som är i plåt eftersom den väger lite väl mycket för att ha i fickan och den rymmer heller inte så mycket som man skulle vilja. Min riktiga plånbok är ju superstor, och jag gillar den, men det är lite jobbigt om man har en liten väska... 

När jag ändå håller på och grejar med kort och allt så passade jag på att logga in på Ica banken med mitt sprillans nya Ica Student-kort. Ett visa-kort med lite speciella förmåner för studenter, till exempel dubbla poäng på allt man handlar och lite andra bra erbjudanden. 100 kr i startpremie fick jag också. Tanken är att jag och Jimmy ska sätta in en summa den 25e varje månad som vi kan handla mat för. Då behöver vi ju inte hålla på och hålla koll på vem som betalat senare osv. Smidigt! :)
Vi använde det för första gången i söndags så då passade jag på att fixa självskanning. Bävar inför alla kontroller som kommer att komma nu i början, men det får det vara värt.
Tycker Coop också borde skaffa ett speciellt studentkort. :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress