Stockholm och Britney Spears 16/10-11
En heldag i Stockholm tar på krafterna så idag är jag sådär lite lagom sliten. Fötterna känns ungefär som när man varit på krogen och dansat halva natten och jag vaknade inte ens när Jimmys väckarklocka ringde och han skulle upp till jobbet. Men det var det värt! 

Mamma och jag tog kvart över 10-tåget och var då i huvudstaden ungefär halv 12 eftersom det blev ett kort stopp pga signalfel när vi kommit lite mer än halvvägs. Man blev ju inte förvånad direkt, det är ju ändå SJ vi pratar om... Men vi kom fram iallafall och gick en sväng i varuhuset PUB medan vi väntade på att Vetekatten skulle öppna så vi kunde få i oss lite kaffe/chaite, räksmörgåsar och bakelser. Helt otroligt vad gott fika de har där och vad mycket folk det är där jämt. Populärt ställe helt klart. :)

Efter det gick vi runt lite i affärer och kollade. Jag köpte ett par likadana vinterskor som jag haft tidigare men som blivit aningen slitna efter två års användande. Ett par söta örhängen från SNÖ blev det också.

Middag åt vi som vanligt på Michelangelos, en liten italiensk restaurang i gamla stan. Det blev bruchetta till förrätt, oxfilé till huvudrätt, pannacotta till efterätt och en flaska vin till det. Jättegott! Pizzorna där är superbra också.

Med lite mat i magen tog vi tunnelbanan till Globen och där kryllade det av folk i alla åldrar. Många fler än vi som tagit oss dit för att se Britney Speras på scen kan man säga. Läste just på expressen.se att det var 12 087 pers i arenan och det stämmer nog för såg ut att vara i stort sett fullsatt. Det var som sagt folk i alla åldrar men majoriteten var nog ändå i min ålder. Jag blev förvånad över hur mycket killar det faktiskt var där. Många tjejer som tvingat med sina pojkvänner. ;)

Själva showen var maffig med mycket specialeffekter och grejer och känslan när hela globen hoppar och skriker till låten "I wanna go" var riktigt häftig. I den låten fick förresten årets Idol-deltagare äran att komma upp på scen och dansa med Brittan. En tokbra kväll helt enkelt! :)

Slutligen kom pappa och hämtade oss och vi stannade och åt korv med bröd på OKQ8 mitt i natten. Inte konstigt att jag sov till kl 11 idag! ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress