Oplanerat
Den här dagen har hittills ingenting riktigt blivit som det var tänkt. För det första så kom det ett sms till med sjukanmälan från en i vår studiegrupp när jag kommit till skolan och den enda killen i gruppen hade tydligen bestämt sig för att "tillfälligt byta grupp" under just denna uppgift. Väldigt schysst stil att lämna folk i sticket bara sådär. Med två sjuka och ett avhopp så stod vi där, Jonna och jag. Men vi hittade ett grupprum och lyckades skriva ihop tre handskrivna sidor om det vi skulle och sedan fick vi redovisa på eftermiddagen. Vi fick bra respons så vi blev jättenöjda, men det roliga var att gruppen som kom efter oss var hela sju stycken. De fick knappt plats där framme vid tavlan.

Precis när vi skulle sluta så ringer mamma och frågar om jag kan jobba kväll på Triangeln. Ingen höjdare med tanke på att jag längtat hem hela dagen och tänkte ta en tupplur efter skolan. Men nixpix, det blir en varm dusch och en mannafrutti och sedan får jag åka och jobba fem timmar istället. Förstår inte hur ingen kan kunna jobba när chefen just anställt massor med nya personer. Måste vara jäkligt jobbsugna människor hon lyckats hitta. Men nu får ju jag ett stort plus i kanten och en lite fetare lön så jag ska väl inte klaga. ;)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress