Måndag
Det är konstigt att jag alltid känner på mig i förväg att Bring kommer ringa in mig för jobb. Imorse vaknade jag strax före sju och låg mer eller mindre och väntade på att mobilen skulle börja ringa. Mycket riktigt så gjorde den det och jag fick åka in och jobba kl. 10-14. Lagom långt pass men jösses vad kallt det har blivit i detta land! Det var inte skönt att åka moppe till Skiftinge kan jag tala om. Måste åka till päronen och hämta lite vinterkläder snart tror jag. Halsduk och vantar kan nog behövas när man cyklar till skolan på morgnarna.

Förutom jobbet har jag bara tagit det lugnt och sedan pluggat resten av dagen. Jag har en förmåga att spara läsningen inför varje föreläsning till sista dagen eftersom jag tänker att det inte borde vara så mycket. Problemet är att det alltid är en himla massa. Måste lära mig det där. Känns sorgligt nog som att jag tappade läshuvudet under det år jag jobbade.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress