Dåligt samvete
Ibland känner jag mig som en riktig mes som får dåligt samvete för minsta lilla. Till exempel så ställde jag in mobilen på flight mode igår så jag skulle slippa bli väckt om jobbet ringde idag på morgonen. Jag mår fortfarande inte helt bra och tänkte att det är nog ingen mirakelkur att springa runt och dela post i flera timmar, och hade jag svarat när de ringt så hade jag sagt ja eftersom jag har så svårt att säga ifrån.

Grejen var att när jag drog igång mobilen imorse så kom det sms om att de ringt tre gånger utan att lämna ett meddelande. Det dåliga samvetet gnagde i mig i flera timmar, ända tills jag gick upp för att äta frukost och då gav jag upp och skickade ett sms och berättade att jag är sjuk och det var därför jag stängt av, och inte för att jag inte ville eller orkade jobba. Som svar fick jag "Oki jag förstår, krya på dig! Kram". Så nu känns det mycket bättre när ingen är arg på mig. Men är det inte konstigt hur man kan gå och gräma sig över sådana skitsaker? Man kan ju faktiskt inte göra alla nöjda jämt och ständigt...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress