Salstenta snart!
Nu börjar det verkligen närma sig, tentan börjar kl 14.30 så jag ska strax gå så jag är där i tid. Hur jag nu ska orka ta mig ända till skolan med en väska fullsmockad med böcker och papper. Tror faktiskt inte ens att alla böcker kommer att få plats i väskan så jag får väl ta en påse också.

Måste säga att jag ogillar att ha eftermiddagstenta så man får gå hela morgonen och vara nervös och undra om man glömt något... Förhoppningsvis har jag koll på allt. Böcker och pennor ligger redan framme, jag har bestämt vilka kläder jag ska ha på mig och jag har läst igenom reglerna för salstentamen. Jag har till och med stått och sköljt vindruvor, plockat bort dem från kvistarna och lagt dem i en burk så det bara är att äta dem om jag blir hungrig. Lite choklad och en massa vatten tänkte jag också ta med. Inte för att man kommer våga dricka något så man måste springa på toaletten hela tiden men...

Nu ska jag slänga i mig lite rester från igår, nämligen lax, potatis, broccoli och skagenröra. Sedan är det dags att gå! NERVÖS!

Denna skylt satte uppe redan igår inför dagens tenta.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress