Ny resväska
En snygg resväska ville jag ha och en snygg resväska fick jag. Bokstavligen fick, eftersom snälla mamma köpte den i julklapp till mig. Dock blev det inte den vi hade tänkt innan för den hade tydligen bara två hjul och det var fyra vi var ute efter. Så himla smidigt att slippa släpa väskan efter sig och istället bara rulla den brevid sig. Hårt skal har den också, till skillnad från den mjuka jag haft tidigare när jag varit ute och rest. Och viktigast av allt; knallrosa! Det var antingen det eller samma modell fast svart och då var valet enkelt. Jag hatar att stå vid bagagebandet och behöva granska varenda väska för att hitta sin egen så nu hoppas jag att det inte blir något problem längre.
Inbyggt kodlås och medföljande förvarnings-, sko- och tvättpåsar fanns med i väskan också så jag tycker det var ett riktigt kap. :) (Fast fasen vad dyrt det är med resväskor egentligen!)

När jag ändå var på stan så köpte jag en kökshandduk med tomtar på och en adventsljusstake med levande ljus. Mycket nöjd med båda köpen!
Efter Jimmy slutat jobbet handlade vi även på Maxi och köpte mossa, pepparkakor, knäck- och ischokladformar, julvört, leverpastej, glögg, julmust och skumtomtar. Visst märks det att vi ska vara borta över jul? ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress