Syltrutor
Halv fyra fick jag sluta idag så det blev en lång dag jämfört med de fyra timmarna jag oftast jobbat de senaste veckorna. Som vanligt är jag sjukt trött såhär efteråt så det blev ingen springtur idag tyvärr. Inte för att man ändå var så sugen på det i det här skräpvädret...

Istället gick jag och Jimmy bort till Ica Safiren och köpte lite bakingredienser och sedan drog vi igång och bakade syltrutor. Jag har nämligen varit sugen på att baka i flera veckor och nu i helgen fyller mamma år och hon brukar inte ha så mycket tid för bakning så jag tänkte att då kan ju jag ställa upp och hjälpa till lite. Så idag blev det syltrutor. Botten råkade bli lite tjockare än vanligt men det gjorde inte så mycket. Jag tycker verkligen de är hur goda som helst. Riktigt svårt att ha sådana i frysen utan att gå dit och nalla lite då och då.
I botten är det kakdeg och sedan brer man ut lingonsylt över och uppepå det en smet av socker, smält margarin och havregryn. Låter lite konstigt med lingonsylt tycker jag men det blir tokgott!

Om jag inte jobbar alltför sent imorrn så tänkte jag försöka hinna baka kärleksmums då innan träningen och på onsdag blir det hallongrottor och snickerskakor. Det där med att vara duktig och nyttig blir nog svårt den här veckan. Fast som jag ser det så kan man äta det man tycker är gott och unna sig det man vill ha och istället tänka mer på att träna och röra på sig. För mig fungerar det fint eftersom jag älskar att träna! :)

Nu är det dags att bänka sig framför tvn och titta på "En unge i minuten" och smaka varsin syltruta. ;)


Ungefär såhär ser syltrutorna ut :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress