Oväder

Man hann ju inte mer än vakna imorse innan man blev deprimerad. För det första var det sjukt segt att gå upp klockan 6. Jag hade gärna sovit minst tre timmar till, men det var bara att pallra sig upp och äta frukost. Höll på att sätta juicen i halsen när jag fick syn på termometern som visade 0 grader! För att inte tala om när jag vinklade upp persiennen och upptäckte att det snöade! I maj! Vad hände där egentligen? För en vecka sedan var det väl runt 20 grader och strålande sol. Så vårigt och härligt! Tydligen har vi hoppat tillbaka två månader i tiden eller något. Svenskt väder alltså... Finns nog ingen annanstans det kan slå om så snabbt.

När "väderchocken" lagt sig var det dags för tandborstning och när jag lagom kommit in i badrummet börjar det forsa blod ur näsan. Bokstavligen forsa, det gick knappt att få stopp på det. Helt plöstligt bara. Inte så kul när man är stressad och ska till jobbet... :(
Jag hann till slut iallafall och efter det har det mesta flutit på bra under dagen. Lite regn och hagel får man väl stå ut med i det här landet verkar det som.

Nu tänkte jag ta en tupplur innan mannen i huset kommer hem från jobbet och vi ska åka iväg och träna! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress