Ledig
Idag är min enda lediga dag den här veckan och vad är det första man ser när man låser upp mobilen? Regndroppar och en stor vindrutetorkare som sveper över hela skärmen. Kul. Visserligen regnar det inte i verkligheten men det både ser ut och känns som att det hänger i luften. Den vanliga oturen...

Men det är väl skönt att vara lite ledig ändå, även om vädret inte var så trevligt. Gick upp vid 9 och åt frukost och efter det har jag småstädat lite här. Inte klokt vad man kan sprida ut sina grejer på så kort tid. Men nu ser det iallafall skapligt ut och till och med uteplatsen fick sig en omgång. Tror det blir så att det får vara stöngt där på nätterna hädanefter. Inte så fräscht med ett centimetertjockt pollenlager på allting, speciellt inte när man är allergisk mot eländet. Nu är det iallafall borta och trasan jag torkade med är mer eller mindre svart. Det säger en del om hur smutsigt det faktiskt var.

Precis nyss skickade jag iväg ett mail till H&Ms kundtjänst eftersom jag fortfarande inte fått någon faktura på den förra beställningen jag gjorde. Paketet fick jag den 6 april så det känns som att fakturan borde kommit vid det här laget. Det är väl bara att vänta på svaret och se. Inget kul att få påminnelseavgifter och sådant tråkigt...



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress