"Ledig dag"
Idag hade jag tagit ledig från jobbet för att jag hade bokat in en tid på Ungdomsmottagningen kl 10.20. Såhär skulle dagen sett ut:
Ta en välbehövlig sovmorgon och sedan äta en god frukost, promenera till Umo, bli upphämtad av mamma för att åka till Tuna Park och handla upp mitt presentkort på Coop, äta lunch och uträtta lite fler ärenden. Sedan tänkte jag åka till J och baka hallongrottor, städa lite och sedan när han kom hem skulle vi baka Snickersrutor, laga mat och kolla klart på pirates-filmen som jag somnade till igår.
En fullspäckad ledig dag helt enkelt. Men riktigt så blev det inte...

Det började med att jag vaknade 8.40 av ett ljud jag inte kunde lista ut vad det kom ifrån. Någon minut senare ringer mobilen och på skärmen står det "Coachmobilen". Bring alltså. Konstigt, tänker jag eftersom jag tagit ledigt för länge sedan och de visste vad jag skulle göra. Det kändes liksom lite tidigt att ringa så dags för att ge mig en tid inför morgondagen. Det visade sig att det var lite kris eftersom flera var sjuka/vabade och det fanns inga lediga vikarier som kunde jobba. Snäll som man är så ställer man såklart upp på att åka dit och dela efter mitt besök på Umo.

När jag kom ut i vardagsrummet inser jag sedan att ljudet jag vaknat av var min gamla kära Desire som var inställd på väckningen och ringde hysteriskt. Avstängd, utan sim-kort och nedbäddad i sin lilla kartong. 1-0 till HTC!

Dagen fick alltså planeras om litegrann och blev istället såhär:
Fick komma in på Ungdomsmottagningen redan 10.20, klar ca 10.23, trampade iväg på cykeln bort till Bring. delade rundan på 3,5 h, gjorde efterarbete och kammade lite innan jag slutade. Sedanblev det vidare för att äta lunch och duscha innan mamma plockade upp mig så vi kunde åka ut till Tuna Park. Halv åtta ungefär var jag tillbaka här så då blev det matlagning och sedan bakade vi Snickersrutorna lite samtidigt som maten. Man ska väl inte hoppas för mycket men jag tror de blir helt tokgoda! Bara goda saker i och smeten var klockren. Det bara måste bli bra!

Det känns som att jag får dra listan över dagens inköp imorgon, annars kommer det här inlägget aldrig att ta slut! ;)
Nu ska vi provsmaka rutorna och kolla klart på filmen innan det är läggdags för imorrn börjar jag 7 igen...


Snickersutor ska det bli av detta! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress