Söndag
Pigg och allert klockan 06.00 på en söndagmorgon? Nej inte jag inte. Efter sju timmars stress är man inte direkt piggare heller om man säger så. Mitt i allt ska folk också fråga så sjukt dumma saker. "Ursäkta jag letar efter Philadelphia-ost?". Hmm jaa man kanske skulle kunna tippa på att det kunde finnas i ostdisken som tar upp en hel vägg och inte direkt går att missa. Ordet ost ingick ju liksom i frågan så vad tror man? Kanske är jag som är dum nu men ibland kan man väl nästan tänka lite själv innan man behöver fråga. Människor är inte alltid smarta. Men de tankarna behöll jag för mig själv och firade av mitt bästa colgateleende och visade kunden till rätt hylla. Trevlig ska man va'!

Tanken med denna eftermiddag var att följa med pappa och hälsa på farmor men han hade såklart dragit utan mig. Så jag fick äta lite våfflor med glass och titta på The last song istället. Väldigt bra film faktiskt. Riktigt sorglig så framåt slutet rann tårarna hejdlöst. Typiskt mig. Och nedräkningen till kvällens Solsidan har nu börjat så då blir det garanterat massa skratt. Lite räkor, ost och kex på det så blir det en fulländad söndagskväll! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress