Stalker
Igår när jag var ute på min Slagstarunda hände något som aldrig hänt tidigare. Jag fick en stalker. Lite creapy kanske men han var snäll iallafall så det var inte läskigt eller något sådant.
Det började när jag just sprungit de första lägenhetshusen. Jag parkerade bilen vid den porten jag skulle in i och ser då på långt håll en svart prick som vinkar och skriker "hejhej!". Började fundera på om det kunde vara någon jag kände men eftersom jag inte kunde komma på någon som bor i det området så kändes det rätt otroligt. Jag vinkade tillbaka iallafall och sprang in i huset. När jag kommer till nästa går killen förbi och säger glatt "snart kan du springa i shorts". Hoppas kan man ju. En stund senare när jag precis gått in i en port och kommit halvvägs uppför första trappan öppnar människan dörren, sticker in huvudet och ropar att jag ska vänta. Sedan följer en konversation om hur länge jag jobbat som brevbärare, att det måste vara jobbigt med allt spring, att det sliter på knäna och att jag inte kan vara så himla gammal. Ungefär så. Tillslut inser han själv att han kanske inte borde störa mig mer när jag jobbar så då önskar han en bra dag och går iväg. Cirka en kvart senare när jag är på väg ut till bilen ser jag en cykel med en Ica-kasse på styret och vem kan det vara om inte min nya vän? Han står alltså utanför dörren och väntar på att jag ska komma ut och det är här det roliga kommer in. Han har varit och handlat och köpte då en sådan där drick-yoghurt som många brukar ha som mellanmål till mig. "Jag tänkte att du springer ju så mycket så du måste ju vara helt uttorkad". Haha!
Lite gulligt men samtidigt så himla konstigt så jag visste knappt var jag skulle ta vägen. Känns ju bra att folk iallafall fattar att det är lite jobbigare än man tror att vara brevbärare...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress